Dieta cukrzycowa

Dieta cukrzycowa

Dieta cukrzycowa to po prostu plan zdrowego odżywiania, który pomoże Ci kontrolować poziom cukru we krwi. Oto pomoc jak zacząć, od planowania posiłków po liczenie węglowodanów.

Dieta cukrzycy oznacza po prostu jedzenie najzdrowszych pokarmów w umiarkowanych ilościach i trzymanie się regularnych posiłków.

Dlaczego musisz opracować plan zdrowego odżywiania

Jeśli masz cukrzycę lub stan przedcukrzycowy, lekarz prawdopodobnie zaleci wizytę u dietetyka, aby pomóc ci opracować plan zdrowego odżywiania.

Plan pomaga kontrolować poziom cukru we krwi (glukozy), kontrolować masę ciała i kontrolować czynniki ryzyka chorób serca, takie jak wysokie ciśnienie krwi i wysokie tłuszcze we krwi.

Kiedy jesz dodatkowe kalorie i tłuszcz, organizm tworzy niepożądany wzrost poziomu glukozy we krwi. Jeśli poziom glukozy we krwi nie jest kontrolowany, może to prowadzić do poważnych problemów, takich jak wysoki poziom glukozy we krwi (hiperglikemia), które, jeśli są trwałe, mogą prowadzić do długotrwałych powikłań, takich jak uszkodzenie nerwów, nerek i serca.

Możesz pomóc utrzymać poziom glukozy we krwi w bezpiecznym zakresie, dokonując wyborów dotyczących zdrowej żywności i śledząc swoje nawyki żywieniowe.

Dla większości osób z cukrzycą typu 2, utrata masy ciała może również ułatwić kontrolę poziomu glukozy we krwi i oferuje wiele innych korzyści zdrowotnych. Jeśli chcesz schudnąć, Dieta cukrzycowa zapewnia dobrze zorganizowany, pożywny sposób na bezpieczne osiągnięcie celu.

Na czym polega dieta cukrzycowa

Na czym polega dieta cukrzycowaDieta cukrzycowa opiera się na spożywaniu trzech posiłków dziennie o regularnych porach. Pomaga to w lepszym wykorzystaniu insuliny wytwarzanej przez organizm lub otrzymywanej przez leki.

Zarejestrowany dietetyk może pomóc ci ułożyć dietę w oparciu o Twoje cele zdrowotne, gusta i styl życia. On lub ona może również porozmawiać z tobą o tym, jak poprawić swoje nawyki żywieniowe, takie jak wybór wielkości porcji, które odpowiadają potrzebom Twojego rozmiaru i poziomu aktywności.

Zdrowe węglowodany

Podczas trawienia cukry (węglowodany proste) i skrobia (węglowodany złożone) rozkładają się do poziomu glukozy we krwi.

Skup się na zdrowych węglowodanach, takich jak:

  • Owoce
  • Warzywa
  • Pełnoziarniste
  • Rośliny strączkowe, takie jak fasola i groch
  • Niskotłuszczowe produkty mleczne, takie jak mleko i sery

Unikaj mniej zdrowych węglowodanów, takich jak żywność lub napoje z dodatkiem tłuszczów, cukrów i sodu.

Jakie są wyniki diety cukrzycowej

Jakie są wyniki diety cukrzycowejPrzyjęcie planu zdrowego odżywiania jest najlepszym sposobem na utrzymanie poziomu glukozy we krwi pod kontrolą i zapobieganie powikłaniom cukrzycy. A jeśli chcesz schudnąć, możesz dostosować go do swoich konkretnych celów. Oprócz zarządzania cukrzycą, dieta cukrzycowa oferuje również inne korzyści.

Ponieważ dieta cukrzycowa zaleca obfite ilości owoców, warzyw i błonnika, jego przestrzeganie może zmniejszyć ryzyko chorób układu krążenia i niektórych rodzajów raka. A spożywanie niskotłuszczowych produktów mlecznych może zmniejszyć ryzyko niskiej masy kostnej w przyszłości.

Czy jest jakieś ryzyko

Jeśli masz cukrzycę, ważne jest, aby współpracować z lekarzem i dietetykiem, aby stworzyć plan jedzenia, który działa dla Ciebie. Używaj zdrowej żywności, kontroli porcji i harmonogramu, aby zarządzać poziomem glukozy we krwi. Jeśli zbłądzisz od przepisanej diety, ryzykujesz wahania poziomu cukru we krwi i poważniejsze powikłania.